2018-02-05 10:13:00

Održane fokus grupe o stavovima učitelja COOKT-a o upotrebi IKT-a

1. i 2. veljače 2018.

održane fokus grupe,

najčešća tehnika kvalitativnih istraživanja,

o stavovima učitelja o upotrebi IKT-a

Završen rad fokus grupa u okviru projekta „ e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt) Hrvatske akademske i istraživačke mreže CARNet i Centra za primIjenjenu psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci

Centar za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice prva je od posebnih ustanova, uz OŠ Grigora Viteza, koja je uključena u pilot projekt „ e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola (pilot projekt). Pilot projekt je obuhvatio 101 osnovnu te 50 srednjih škola.

Cilj istraživanja u koje je uključen naš Centar( učitelji, predmetni nastavnici, administrativno osoblje, učenici TE roditelji) bio je uporaba i primjena IKT-a (informacijsko-komunikacijskih tehnologija) u odgojno-obrazovnom procesu (utjecaju na ishode učenja, kompetencije, stavove) učenika s teškoćama u razvoju.

Tako su nas u sklopu druge faze istraživanja (prva je provedena u travnju 2017.) i završnih radionica fokus grupa za učitelje i predmetne nastavnike u četvrtak (1.2.2018.) i petak (2.2.2018.) u prostorima Centra za odgoj i obrazovanje Krapinske Toplice posjetile doc.dr.sc. Tamara Martinac Dorčić i doc.dr.sc. Barbara Kalebić Maglica iz Centra za primIjenjenu psihologiju Filozofskog fakulteta u Rijeci.

Na radionicama su se prokomentirala očekivanja iz prve faze istraživanja o uporabi i primjeni IKT-a u odgojno-obrazovnom procesu te iskustva učitelja i predmetnih nastavnika nakon instaliranja pametnih ploča.

U kratkom vremenskom razdoblju koliko se učitelji i predmetni nastavnici koriste pametnim pločama pokazale su se prednosti korištenja IKT-a u radu učenika s teškoćama u razvoju i to u vidu: motiviranosti učenika, dostupnosti raznolikih sadržaja, vizualizacija i preglednost sadržaja, koncentraciji učenika, dinamičnost nastave, edukativne igre, pohrana i razmjena sadržaja.

Poraditi svakako treba na tehničkim nedostacima kao što su ispravnost tipkovnica i tableta, dodatnu pažnju posvetiti prilagođenim sadržajima IKT-a, ujednačeno koristiti rad na pametnoj ploči s ostalim oblicima metodičko-didaktičkog rada kako ne bi došlo prezasićenja.

Vjerujemo da će rezultati završnog istraživanja spomenutog pilot projekta te iskustava naših učitelja, predmetnih nastavnika, učenika i roditelja pomoći u implementaciji IKT –a u ostalim posebnim ustanovama u RH.


Osnovna škola pri Specijalnoj bolnici za medicinsku rehabilitaciju Krapinske Toplice